Sillen & Sälen=lilla gubben

Min kära bror har nu blvit personlig assistent.. Kan tänka mig att man får vara med om en hel del kul, jobbigt m.m när man jobbar som de..

Han tar ialf hand om en kille som hter Christer som är 25...

Idag berättade Daniel att han skulle gå ut & gå md honom för några dagar sen men att han vägrade att gå ut för att han ville sova fast klockan bara var 19..
Så Daniel tog då Christers favorit gosedjur som då är Lillagubben & gick till dörren & sa till Christer "nehe men då går jag & Sillen& Sälen ut själva då... Då undrara ju säkert ni var de namnet kom ifrån.. Jo Christer har nämligen döpt lilla gubben tll Sillen &VSälen.. Följd frågan blir säkert vart de kom ifårn.. De kan jag tyvärr inte svara på..
Detta är songen daniel brukan sjunga för Christer när han ska sova; "Sillen & sälen sparkade boll & sälen vann med 8-0" hehehe...

Mamma frågade även danien om de brukade prata mkt.. eftersom Christer är autistisk så kan hahn ju inte prata så mkt så Daniel berättade att han inte kunde frå "winebröd" som svart på n¨gra utav Daniels frågor..

Ibland önskar jag också att jag kunde svara så när man får en del jobbiga frågor.. Tänk a lätt de skulle bli.
"Nathalie jag ser att det är något, vad är det" tänk då att svara Winebröd & å ä allt ur världen.. Good!

Hur som helst måste de va ett rätt spännande jobb har jag kommit fram till för man vet ju aldirg va dagen har att vänta..

Skulle vilja citera två barn ur Mark Levengods bok:

"Min mormor dog innan jag föddes, stackarn"

"Vill man att tiden ska gå fort är det bara att gå in på en skönhetssalong" (om det ändå vore så enkelt)

Nee dags för Glamour hahaha


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0