Abel Beckers

Igår fick jag ett sms där det stod "jag minns alla gånger vi drack te & åt mckor på Abel Beckers & bara pratade & pratade". .
De fick mig att tänka på massa minnen  från mitt barndomshem...
De finns massa roligt som jag tänker tillbka till..
Saken var den att alla vänner trivdes där. & alla vänner kände sig hemma där. . .
Visst Saltängs gatan & Hörn gatan va & e massa bra.. Men Abel beckers va nåt spec. . . .
Älskade som sagt & sitta vid de där bordet i köket & dricka te & lyssna på radio & bara prata i flera timmar...
Mami hade ju alltid klementiner & apelsiner hemma då också som man satt & åt av. .



& alla gånger som jag var i mitt rum på nedrevåningen (källaren) & hörde att de knackade på fönstret & såg att de va min katt som ville komma in. .  Herregud! Vilken tid & vilken glädje mitt barndomshem har givit mig. . .



De där hemmet får mig även att tänka på Haga. .  haha vilken klass jag gick i.. de va sjukt kul.. & vilket jävla gäng vi va. Jag Engdahl Shajtland Jonna Linnea & Emelie. . . hahaha alla gånger i matsalen vi satt kvar & bara garvade så alla vände som om & kollade på oss. .  & alla gånger vi garvade åt manskvinnan på haga gymnasiet...
& alla gånger vi garvade åt gubben som sprang med käppen hahaha sjukt kul.. Jag & jonna bråkade dock massa haha men de va kärlek =). . . Visst vi hade våra stunder, men vädligt många stunder va bra. . .
tänk att vilken klass man gick i från 4 till 9...Musikklassen som alla sa "änglaklassen" till. .


Högstadiet va ändå den bästa tiden i mitt liv. .
Så sjukt kul jag hade alla alla alllaaaa dagar & kvällar. . .
alla människor man träffade, speciellt karlshovs barnen hahaha... Kul kul!!!
sommaren från 7-8 & 8-9 va så jävla roliga. . .

De va som vi pratade om för några dagar sen .
Hagatiden va en bra tid, en riktigt bra tid. . .


Mitt liv idag är vädligt bra också. . .  Men ibalnd önskar man att man gick på högstadiet & bodde på abel beckers igen så man slapp & bli vuxen.  . . . . . .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0