Kunden har alltid rätt??? Eeh Nae jag skulle inte tro de!

Jag är helt förstöd efter jobbet kan jag lova.. Har varit ledig så mkt som 1 dag i september & det är allt jag kommer vara denna månad också..
*SUCK*
Det tar på krafterna kan jag lova,, Igår började jag jobba kl 10 & skulle jobba till 5.. Men så kom Jessica & sa att de behövde folk på BikBok eftersom 13 nya kartonger hade kommit så jag fick då jobba heldag dvs 10-19..
Hur som helst var de mkt folk igår på lilla WOW specielt jobbig var dum utlännings kärring (lovar är inte rasist)..
Hon köpte två mjukis byxor & två tröjer som hörde till mjukis byxorna & en vinter jacka och ett par byxor & en mössa.. Mjukis overallerna var det 50% på jackan kosta 149 & byxorna 99.. Mössan vardet 70% på.. Jag sa klart & tydigt till henne "det är ej öppet köp eller bytesrätt på detta eftersom WoW ska läggas ner" Hon visar klart & tydligt att hon fattar..
3 timmar efter de kommer hon tillbaka med sin dotter & säger "de gillade inte det här kan jag få pengarna tillbaka eller byta?"
Jag "nej tyvärr för som jag sa så är det inget öppet köp"
Hon"men jag var här för en halv timme sen"
Jag "det spelar ingen roll om de var för en halvtimme sen eller en sekund sen"

Blir så jävla lack för det första var hon där för 3 timmar sen & inte en halv timme.. Jag vill verkligen inte vara elak eller vara rasistisk men alla utländska söger "men jag var här bara för en halv timme sen"
Fick ialf hämta Claudia & då till slut gav hon sig efter mkt om & men men hon var JÄVLIGT tjurig & sa en del saker om mig på hennes språk.. Men men jag log ändå & hon var kvar & tittade i wow..
Efter henne var den en annan utlänsk tjej som handlade på sig maaaasssor med saker & hon var super trevlug.. Hon hadlade då för 1866kr..
Trot eller ej så kom då den andra utlännings kärringen fram & säger nåt den den andra kvinnan på deras språk.. Den trevliga tjejen säger då till mig "den här kvinnan säger att hon köpte lika mkt som jag men fick betala mkt mkt mer än vad jag fick"
WHAT! Jag "hon handlade för 974 & du för 1866.. Hon köpte två mjukis set en jacka ett par byxor & en mössa Du däremot köpte 3 mjukis set 4 par byxor (observera att de andra kvinnan köpte ett par byxor för 99 & den trevliga kvinnan köpte alla sina byxor på 50% byxorna alltså kostade alla hennes byxor 199.50kr/styck) 6 linnen (3 för 99alltså 198) & mössor & vantar.. Tycker du att hon har köpt mer då & blovit orättvist behandlad?"
Hon förstod vad jag menade så den dumma kvinnan gav sig & gick där ifrån. ÄNTLIGEN!
Det är just sådana kvinnor jag hatar & som tar på krafterna det är ju nästan så man går in i väggen..
Dessutom kommer det en tjej som jobbar på stadium som även ville ha sin 10% rabatt & de fick hon när sedan kvittot kom stod det 10% med det stod inte hur mkt rabatt i pengar hon det stod bara 0..
Detta störde hon sig på & villa ha hjälp av mig som stod ensam i affären & hade en grymt lång kö att ta hand om.. Hon gav sig inte så fick hämta Claudia igen som då berättade att rabatten inte gällde på rea varor.. Fattar inte hur folk kan tro att de är viktigast & att man ska hjälpa dem massa när kön i kassan bara växer & växer.. Jävla idiot!
& alla dessamänniskor som river i allt så fort det är rea..
Till slut blev klockan 18.50..
Precis då kommer den ryska mamman med sin dotter.. Usch vad jag hatar dom..
De kommer ALLTID precis då vi ska stänga& vara kvar 20 min efter stänging..
jag drog ner gallret på havla för att visa att vi skulle stänga snart så de fic skynda sig på lite då säger den ryska mamman "ska du stänga" Jag "ja snart stänger vi" då trodde jag att hon fattade för de va som att hon gjorde de.. men NEJ hon va kvar till kavrt över & då kom Jessica in till mig & sa högt "gumman ska du inte stänga snart" då sa hon den ryska morsan "är inte klockan bara 7" Jag "NAAE den är kvart över & vi stänger 7".. Då gick de två ialf..
Saken med dom två är att de alltid ska vara kvar så sjukt länge, de ska alltid riva i allt man vikt fint, de ska alltid försöka så att de får lägga undan massa saker till dagen efter fast vi inte gör sånt.. Vi la undan en del saker i förrgår till dem som de sa att de absolut skulle ha, när de sedan hämtade det så tog de bara et klädesplagg som de la undan.. Jävla störda människor..
Dessutom så sger de alltid "vi känner claudia & handla jämt på bikbok"
ÖÖHHH Ni jänner inte claudia hon hatar er & ni hadla i alla äffärer så fort rean kommer igång..
Dessutom när man söger till dom så ska de alltid fjäska & säga "va fin du va idag med din mössa" eller "du har så fina kläder på dig"
Jag : "jag vet stick här ifrån nu inna jag blir massa arg"
AAAHHH blir så trött... Jga kommer gå in i vöggen snart hahahahha...

Nu har jag glömt & söga att jag även har en praoelev hos mig som är 15 & som heter Erika..
GUD vad jag tycke rom henne.. Hon är verkligen till stor hjälp men tyvärr har nog även hon fått ta en del skit av en del kunder som tror ho jobbar där & stackars tjej som står där som ett frågetecken..
Men ialf honär grym tur att hon ska vara hos mig denna vecka & nästa..
De roliga med henne är att hn går på haga i musikklass exakt som jag gjorde & de lärarna som jag hade på högstadiet har hon med hihi så det är kl & prata gamla minnen med henne & när hon säger hur det är idag..hahaha

Glömde säga en rolg sak som hände igår också nunär jag ändå är i full gång & klaga på kunderna..
De va en tjej kvinna som handlade av mig giår som köpte ett par finger vantar & en mössa..
På mössan var det 70 %& på finger vantarna var det 20kr på..
jag tog ialf betalt sedan säger hon:
"var det inte 70% på vantarna
jag "nej 20 kr tar jg för dem"
Hon "men de låg ju i 70% boxen
Jag "men då låg de fel eller så kanske någon hade lagt dem där eftersom dety var det sista paret"
Hon "*agg ton* Är det 70% så är det"
Jag "okej men nu ska ju du betala 38 kr men om du hellre vill betala 38.50 så varsågod eftersom om du vill att jag ska ta 70% på fingervantarna så blir det 20.50 det är därför vi avrundade & tog dem för 20kr"
Lite knäckt hon blev då men eftersom en del är sånna som aldrig vill ha fel så tog hon argt sina saker & gick där ifrån..
Jag tror att hon skämdes inners inne efterso en 50 öring är väl ändå inte hela världen.. Men om hon vill beta 50 öre mer så är de väl bara för henne & göra de hahahahahahahahaha..

Som ni märker är jag rätt trött på en del kunder som tror de vet allt & som tror de alltid ska ha rätt..
Men det är ju faktikst JAG & inte de som jobbar på wow så alltså borde väl ändå jag veta mest.. Eller?!

Nej nu ska jag duscha & lugna ner mig lite innan jag börjar jobba kl 13...

Kommentarer
Postat av: jocke

Klockrent skrivet, har läst och :D Tycker fan synd om dig kan tänka mig hur det är, snåla jävla människor som handlar när det är rea FY FANNN!
alltså visst det kan väl vara br att hndla på rea men dom behöver ju inte börja gnälla om 10 kr osv jävla idoter (och tro mig är rasist) Inte rasist men många borde ut ut och ut, finns många bra också men många är också dåliga för svenska samhället. 5 av 6 personer i svenska fängelser har invandrar bakrund, är inte det sjukt?... =/
ååå skit dålig stil att stå och snacka på nått annat språk framför en så där... usch...
Du lär ju bli miljonär nästa månad? :O
Na nu ska jag duscha och hoppa i säng =)
Pussochhej leverpastej ;) Ha det så kul på jobbet.
Kanske redan har sagt det men min kusin jobbar också i affär på stan.. på gina tricot eller va heter det? :O HAHA ;D

2007-09-19 @ 10:02:02
URL: http://kaxzi.blogg.se
Postat av: Emelie

haha vad du verkar vara arg på alla kunder hihi..
jo ja hoppas ja o marco får det bra nu.. åker ju hem imorn igen så hoppsa ja frå träffahonom lite.
haha gick spelkvällen bra? det såg riktigt roligt ut iaf!
ha det bra puss

2007-09-19 @ 16:27:54
URL: http://emelielj.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0