Hur skulle det se ut om alla tänkte likadant?!

Jag skrev ett inlägg förut som hanldade lite om de som hade utländsk bakgrund...
& med det inlägget menade jag inte att jag är rasistisk & när jag skrev m mannen som menade jag inte att i sverige har vi ett "ursäkta" beteende & att de utlänska har ett vissla beteende..
jag VET att det finns MÅNGA svenksar som inte är riktigt kloka. Jag har inte sagt att svemskar de gör aldrig nåt det är baaara de med uländs bakgrund som gör nåt.. Nej nej så menade jag inte...
Men nu är det faktikst så att ag skrev om något som JAG tyckte & som JAG kände & jag är ju faktikst jag så det var ju bara min åsikt & hur jag toklar saker.. Sen att andra inte alls kanske håller med mig förstår jag med...
som jag tidigare nämnt så har jag jag kompisar som är utlänningar & jag ser upp till en med invanadrar bakgrund som om de vore min egna syster..
MEN det finns många undantag... Det finns många många som klagar på Sverige fast Sverige anpassat sig.
Då är min fråga varför väljer ni då att bo kvar?
Visst det kaske är krig & så & det är ju hemskt men då borde väl ialf de vara glada för att de är i säkerhet istället för att en del ska klaga över att sverige är så fruktansvärt dåligt..
Så att bara för att jag tycker som jag tycker.. så tycker jag det är fel att säga att det är så typiskt svensk... För jag känner utlänningar som säger exakt så som jag säger & som har berättat saker om hur en del i deras släkt tänker...
Som Claudia sa till mig giår "om du skulle flytta till ett land där kvonnorna måste bära slöja, så är det bara för dig att börja använda slöja du också annars kan du bli dödad".
I sverige får de som bär slöja bära slöja utan att någon säger nåt..
Det jag menar med att anpassa sig är att vi till och med inte får sjunga våran egna nationalsång längre utan att vara rasistiska.. Den so, tog åt sig på min förra inlägg får ursäkta mig men jag tycker det är fruktansvärt fel..
& dess utom när jag säger "här i Sverige" så menar jag inget illa Det finns faksikt de som söger om du skulle varit i de landet skiulle du fått stryk det är väl lika fel & söga i sånt fall...
Aja ALLA har som sagt sina egna åsikter & jag har ju då mina så det spelar ingen roll om någon tycker att jag är orättvis eller helt dum i huvudet eller till och med håller med mig..
Det är ju inte för intet jag fått mina men som sagt man upplever saker olika & så här har jag upplevt saker i mitt liv.....
Kan även berätta att det var en kille inne på mitt jobb idag som var hur läskig som helst & som var svensk..
Hade man gått själv på kvällen & han varit där hade man nog blivit påhoppad för han var vädligt obehaglig...


En tråkig sak jag fick reda på idag när jag kom hem var att mamma måste göra en ny operation..
FAN! Blir så frustrerad över all skit hennes lilla kropp fått stå ut med.. det är inte rättvist..
Älskar dig mami...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0