Det stämmer bra

Läste just en kompis blogg där det stod"man ska mötas halvvägs"..(det var inte exakt exakt så det stod kortade av lite) & kom & tänka på i sommras...
Min sommar var katastrof... Hela min värld var väl upp & ner i stort sätt... Något som var mycket pga mig själv men de var också en del jobbiga extra saker som jag fick till på köpet...
& när jag läste min väns inlägg kom jag & tänka på min bästa vän Sarah som fanns där för mig HELA sommaren...
Hon hade de lite jobbigt hon med & vi möttes halvvägs! Så skönt nu när jag tänker efter.. Först kunde jag sitta & bara lyssna på henne & vad hon kände, sen kunde hon helt plötligt säga "slut pratat om mig hur är det med dig egentligen?"
& det är mycket tack vara henne jag vågade & orkade ta tag i saker & ting & titta vad som hönt nu: jag är världens lyckligaste & problemfri.. Eller visst finns det små problem men inga som man går & mår dålig över...
Är så glad för vi har varandra gumman & att vi båda nu är glada & slipper dessa frågor "tänk om" som vi oftast grubblade över i sommrast hihi...
Älskar dig!

Nu har jag även kollat på biljetter till 50 cent så nu ska väl vi boka dom också eller?!

Måste också säga att jag snart inte har någon ork kvar att jobba.. Visst nu är det bara 2 veckor kvar men igår blev jag rätt arg så jag tänke att nu jävlar får det vara nog..
Jag har ju många gånger pratatom utländska människor & tyvärr måste jag göra det igen.. Jag har inte något emot människor med utländs bakgrund men en del är mycket speciella...
Igår var den en icke svensk pappa som var inne på wow.. Helt plötsligt hör jag någon som visslar.. Lät typ som om någon visslade på en hund.. När jag tittar upp vinkade han dit mig.. Jag kände hur adrenalinet inom mig bara kokade upp & att jag snart skulle få utbrott.. Men jag tog mig i kragen & gick fram & log glatt & sa "här i sverige säger vi ursäkta eller kan du vara snäll & hjälpa mig".. Han såg väl inte så glad ut över mitt uttalande men de skiter jag i.. De är så jävla förnedrande när de ska vissla dit en eller när dom står & säger "kizzz kizzz" sen NÄR blev vi butiksbiträden katter???
Igår när jag lunchade så pratade jag & Kattis om detta & hon var också jävligt trött på dessa som jag var...
Vi båda sade att de som verkligen var rasister var faktikst de utländska själva.. För de säger ju "jävla svenne" & dessutom är de så jävla otacksamma & vill verkligen inte ha någon kobtakt med de svenska folket (inte alla men många).. & en sak som jag tycker e sjuk är att på en del skolor får man inte längre sjunga den svenska nationalsången längre på avslutningrna för det anses rasistisk..
Va fan!!! Jag är en STOLT svensk som älskar mitt land & som gillar den svenska nationalsången punk slut.. & om något kallar mig rastst så varsegod.. De skulle väl se jävligt konstigt ut om jag hellre skulle vilja sjunga den albanska, turkiska, bosniska, engelska, sumaliska m.fl nationalsång när jag inte ens är där ifrån?
Nej nu har det verkligen gått för långt... USCH!
Om jag skulle flytta till Grekland inte fan skulle de anpassa sig efter mig, jag skulle få anpassa mig efter dom.. Här i Sverige har det blivit tvärt om.. Vi ska anpassa oss efter alla kulturer.. Ingen narionalsång & man ska helst vara tyst om att man älskar sitt land sverige..'
Jag kanske låter rasistik men det är jag verkligen inte.. Är bara så trött på de invandrare som säger att vi är rasistiska när de själva är de största rasisterna & trött är jagpå att de tror att de kan behandla en hur som helst...
Sen när man säger till en del säger de "jävla rasse svenne" & då om man säger "jag är inte rasist i så fall är du lika mkt rasist som säger svenne".. Då fattar dom inte & säger att de inte kan vara rasister för att de är ju i sverige & inte i sitt egna land...
Nej nu ´tappade jag den röda tråden lite...
Det jag vill säga med detta är att jag är trött på jobbet just nu hahahahaha.. Fick ur mig lite till på köpet märkte jag hihi..

Dags att fixa till sig innan HGs kommer & hämtar datan.. Ska bli kul & träffa honom för de va ju vädligt länge sen vi sågs..

Ciao!

Kommentarer
Postat av: jockis

"här i sverige säger vi ursäkta eller kan du vara snäll & hjälpa mig" AHAHAHAHAHAHAHAHAAHAH så skön du är, klockrent hahaha :D

2007-10-17 @ 12:41:38
Postat av: D

Jag tycker att du tog i faktist lite väl.
Altså först de med gubben. Han var respektlös men att han är utlänning har väl inget med saken o göra. Just därför är det fult att säga "här i sverige", de e faktist såå typiskt svenskt att säga.
Han skall inte vissla efter dig helt klart, men när du säger så låter det som om Det svenska beteendet är att säga ursäkta medans de utländska är att vissla. Finns minst lika många svenskar som visslar efter personal. Så de lååter jävligt fuult att säga här i Sverige.. För om han bor här är han lika mycket svensk som du.

Sen de med utlänningar som ska ändra sig efter svenska kulturen.
Som du tifigare skrev är det ju lättast och mötas på halvvägs. Utlänningen har sjävlkart försökt att segrera sig i samhället (de flesta iallfall) men så lätt är det ju inte heller. Kulturen är en del av människan och så länge utlänningen vill leva på ett annat sätt ska han få göra de om han nu inte bryter ngr lagar. Sen om Sverige ändå bestämt sig för att ta in så jävla många utlänningar så får dom faktist också ta och hjälpa till lite för att få dem och må lite bättre

2007-10-17 @ 17:44:12
Postat av: sara

Hello!

Vill bara säga att jag håller med dig helt och hållet. Jag är själv utländsk men exakt så som du har skrivit tänker jag också..

2007-10-17 @ 17:49:56
Postat av: Din Saraah

Gumman då... Vet du hur rörd jag blev av ditt inlägg eller?.. Du fanns verkligen där för mig i somras, utan dig hade jag... jag vet inte ens.. Vill abar att du ska veta at jag finns här för dig, nu och föralltid! Puss älskar o saknar dig..

2007-10-17 @ 18:44:31
URL: http://frokencarling.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0