Den STORA lådan på vinden

Just nu har vi en målare här som målar våra fönster.. Gillar inte alls & vara själv hemma & ha en målare som man aldirg träffat förut i sitt hem... Pinsam tystnad är ju de värsta som finns hahaha...

Så jag valde att gå en svöng upp på vinden & hittade bland alla våra flytt kaetonger en stor låda med massa massa massa kort i...
& när jag kollade igenom en del saker fick jag så många minnen..
Mycket kort på barndomsvänner & resor var det..
Jag har nog haft den bästa uppväxt man kan ha.. Bättre kompisar som jag var med som liten får man ju leta efter..
Gänget beståd av Alexander Wisth, mina bröder, Rebecka Kårebrandt, Jessica Arvidsson (innan hon flyttade).. Sen var de ju massa andra med som jag nu glömt att nämna..
Min bästa vän var Rebecka & vi var väl med vardnra varje dag skull jag tro.. När jag fick vattenkoppar sov jag hos henne så hon med skulle bli smittad & sen var vi med vardnra de dagar vi var hemma från skolan. De va väl den roligaste sjuka vecka jag haft under min skoltid hihi...
Hittade massa kort från resor vår familjer gjort tillsammans & jag kommer aldirg glömma resan till Gran Canaria, turkiet resan (en vecka på land & en vecka på båt) & jag kommer INTE glömma senaste Turkiet resan, även om den bara var för tre sommrar sen...
Hittade även en bild på Andy & hans barndoms vön Ramin..
Den bilden skrattade jag åt ett tag för det fick mig & tänka på de gånger jag & rebecka var på mitt land samtidigt som Andy var där med Anders eriksson, martin, Anders sylvin & Ramin.
Tänkte på den gången vi lyssnade på Gyllene tider
& gjorde en rörelse dans till texten:
Jag vill ha den där flickan osv.
Sjukt kul!

Sen har vi Ju Alex som var mer som en extra bror för mig.. & mina bröder var väl som två extra bröder för honom skulle jag tro.. Han var hemma hos oss varje dag.. & vi alla barn som bodde i beckershov spelade fotboll dagligen..
De e väl tack vare Alex jag blev en sånt hejjare på fotboll innan mitt korsband gick av hahaha..
Kommer aldirg glömma när han lärde mig skjuta med vristen eller bresidan...

Nej men barndom äger FETT mycke hahaha..
Äevnom jag inte umgås med alla nu som vuxen så kommer de alltid vara speciella i mittliv & alltid vara en vän för livet.. Även om jag skaffat mig ett antal fler vänner som jag kommer ha för livet nu & som kommit att bli mina bästa vänner nu....

Sen fanns det en del bilder på mamma hur hon såg ut efter sina två bröstcancer år...
De va väl inte så kul & se va all strålning & cellgift hade gjort med henne.. Men då kom jag & tänka på hur fin hon är idag & det är sjukt vilken power women hon är...


Nej den där stora lådan på vinden ska jag nog gå till fler gånger hihihi...

Kommentarer
Postat av: Sarah

==), du är så underbar gumman.. Kommer alltid finnas där för dig.. Saknar digggg mied, vi måååste gå och käka på neptun snart.. Pussis min ängel

2007-10-12 @ 16:53:51
URL: http://frokencarling.blogg.se
Postat av: Rebecka

He he..Vad sjukt det är att jag kommer ihåg allt det där när du skriver det. =) Vi hade det ju ganska bra när vi var små! Det känns faktiskt inte som att det var så länge sen... Hoppas allt är bra med dej iaf!
Puss Rebecka

2007-10-12 @ 21:36:31
Postat av: Nattis

Det är verkligen fina minnen & tycker inte heller att de känns som länge sen.
Vi hade det nog för bra som små =)

2007-10-12 @ 23:21:58
Postat av: Emelie

hehe okej gud va du jobbar o står i. Fått reda på nått nytt jobb än då?
puss

2007-10-13 @ 19:36:15
URL: http://emelielj.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0