På södra finnö

Som en del redan vet har jag ju mitt land där, på södra finnö alltså.. Hulviken heter stället!
Jag har spenderat en del tid där i veckan, dvs mån-tors...
Det är väldigt lugnt & fint......................trodde jag ja!
Fick höra att när jag var där att det hade varit en bil som åkt omkring utan reg. skylt kl 5 i tisdags morse..
De som satt i bilen hade tydligen brytit sig in i ett hus & tagit el &hållt på med nåt konstigt.. Men den 80 åriga damen som bodde där var inte rädd utan sa till dem att åka där ifrån..
De hade då åkt vidare till ett ställe som kallas vita stenarna där en man som höll på & sitta & vakta nu när det är rådjursjakt. Tydligen hade de som satt i bilen så haft på sig sånarluvor & gått fram & hotat mannen med knivar.. Men mannen hade då riktat sitt jevär åt deras hållså de stack iväg....
Herregud!
Polisen hade ialf tagit fast en utav dem, & de visade sig att det är ett gäng kineser som åker omkring i bilen.. haha störst!
Antagligen vill de väl snå båat & båtmotorer nu när de tror att inga människor är där.. Men faktikst så är de en del som bor där ute permanent..
Aja nu är det dags & äta frukost & sen bege sig till någon jö & sola & badalite.. Kanske är det sista denna sommar.. How knows?

Kommentarer
Postat av: jocke

vad bra då :)
Hm na ja ska också ut me några kompisar tänkte vi, typ hugo eller nått sånt.
Det var ju du som sa att du ville bli smal, hur blir man smal om man redan är det haha ;D
Läste texten om ditt land, vilka idioter det finns alltså =/ sjukt :S hade jag varit han me hagelbössan skulle jag stå och hota dom till polisen kom :D:D
heh ha det bra och ta det lungt ikväll...
puss

2007-08-25 @ 18:55:30
URL: http://kaxzi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0