Jag orkar inte med mera...

Jag vet inte hur jag känner just nu.. jag vet bara att jag vill bort från allt.. Bort från dig.. Snälla varför kan du inte bara låta mig va... Varför måste du ringa för? Varför måste du fråga om vi ska träffas.. Nej jag orkar inte med mer av detta.. nej jag okar inte med dig..
Varför ska du sätta sånna krav på mig? Vad har vi egentligen med varandra & göra längre? Inget! Ändå ska du sätta dessa krav..... Du vet mycket väl att jag tar åt mig fast jag inte vill.. ja du vet mycket väl hur du ska göra.. Jag känner mig stressad nu utav dig.. Känner mig svag & allt är bara het hopplöst..

Dina kompisar tycker att jag behandlar dig illa.. OK... Då får dom väl tycka det.. men tänk efter.. vad vet dom? har de ens någon aning om hur DU behandlat mig? Jag tror faktikst inte de... Inte alls..
De vet nog inte om alla gånger du skällt på mig för ingenting... Inte ens mina vänner spekulerar i dig så som dina gör i mig.. Den ända som sagt nåt är Sanna för hon vet hur du betett dig & hur ledsen du fått mig att bli.... Men det är bara hon som vet... Nu gillar inte du henne längre pga av att hon vet hur illa du gjorde mig.. Kanske var detför jobbigt för dig att inse hur du betett dig.. Eller jusdet ja det var ju JAG som hade varit elak mot dig.. eller hur var det nu?!

Du pratar om hur mina vänner spekulerar i dig.. Då är frågan hur spekulerar dina i mig? Får höra det ena efter det andra hur de pratat & diskuterat mitt liv som om de kännt mig.. Gör de det? Nej jag skulle inte tro de.. De vet ingenting.. precis som du.. Du tror dig veta allt... Du tror du har rätt om allt... Men de har du inte... Jag lovar, jag ljuger inte... Du tror du kan bli vän med de som en gång varit dina största fiender, saken är bara den att det är för sent.. De vet redan hurdu är & har redan bildat sig enuppfattning som du har svårt att ändra på.. Saken är den att du kommer alltid förbli den gamla killen.. Det kommer inte spela någon roll att du blir "vän" med mina vänner.. Jag tror verkligen inte de.. För du kommer alltid vara den DU är...

Varför säger alla till mig att du är världens snällaste? Att du är underbar på alla vis & den perfekte...
Varför är det aldirg nån som tror på mig när jag säger att ja visst är han snäll men han har en sida som ingen vill uppleva?.. Varför? Varför är det aldrig nån utav våra gemensamma vänner som frågar mig hur jag mår? Varför är de bara på din sida? Jag är ju lika mycket människa med känslor jag med.. Varför ska de då behandla mig som nån organism utan känslor... Jag har gråtit... Men inte pga att våran vänskap är histrora utan ditt sett att såra mig på.. Du har nog aldrig förstått de.. Nej klart du inte har för du har aldrig gjort nåt fel enligt dig själv..

Varför ringde du idag? Varför ringde du & berättade hur JAG kände.. Hur kan du tro dig veta så mkt.. Du vet inte alls hur jag känner & du vet då inte mycket.. Du är instängd i din fantasibubbla. Nån borde sticka hål på den & ta dig ut i verkligheten.

Jag förstår mycket väl att dina vänner är på din sida & att det bryr sig om dig.. Men ändå.. Vad har de för rätt att prata illa om mig? Alla kan inte ha tur i livet.. Tro mig jag har också upplevt motgångar..Men alla lär sig att gå vidare.. Livet är inte smärtfritt.. Ingen har någonsin påstått det. Men du verkar tro att du kan gå fel fri & smärtfritt ut från livet men de kan jag lova.. Att du kommer stöta på fler motgångar... speciellt om du inte spräcker den där bubblan snart..
Snälla låt mig bara vara ifred.. Låt mig bara förbli glad, lycklig... Jag har mitt egna liv nu.. Du finns inte med där längre... Våran vänskap är lika död som alla de stackarna som strök med det 11 september...

Kollar just nu ut genom fönstret & ser blåljus utanför... En ambulans! Ibalnd önskar jag att de va jag som låg i den där ambulansen & kämpade för mitt liv.. Jag vet det är tragiskt.. Men du får mig på spnna tankar för jag orkar inte med dig längre....
Som tur är har jag människor runt omkring mig som gör mig stark.. Tillräckligt stark för att kunna krossa dig..
Men snälla om du verkligen bryr dig en gnutta så ber jag dig att låta mig va.. Det kommer komma en dag för dig med bara du tillåter dig att gå vidare.. Du existerar inte längre så förväl & låt mig nu va.....

image43

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0