Att så lite kan betyda så mycket..

Följde ju som sagt med mamma idag till stallet & hoppade med hennes här Ikor.. Vet inte hur många gånger hon sagt att "gud vad kul det var min prinsessa", "du är så duktig" eller "jag är så stolt över dig"..
Blir verkligen glad över att göra mami glad.. Alltid.. Men vadå vad är det som är så speciellt det är ju inget jätte stort.. Likaså är hon otroligt tacksam att jag ska vara hästvakt åt Ikor nu är mami & pai ska till Kina.. Visst jag är ingen ridtjej längre.. Följer med 1-2 ggr var 3 månad men det är väl ändå självklart att jag ställer upp nu när de åker iväg...Har tänkt på de idag hur en liten sak kan uppskattas så mkt för henne.. 
                                                                     image74
                                                                                 Gulliponken Ikor
Älskade mami..
Kan förstå att hon börjat uppskatta små saker mer än förr. Efter hennes cancer har hon blivit så annorlunda.. Hon är inte alls samma människa.. men vadå vem är det efter två bakslag? Cancer två år i rad vad de värsta jag någonsin upplevt..
Jag minns den dagen du kom & sa att du fått en tumör... Jag kännde hur jag fick svårt att andas & nästan svimmade... "detta är inte sant, nej det här händer inte mig".. Det var ofta så jag tänkte.. Det var ju bara mormor & alla andra mormo&morfar, farmor &farfar som fick cancer..inte min mamma.. NEJ de kunde inte stämma.. Men så var det.. Bara att acceptera att min mamma fått bröst cancer..
Blev så jävla fucking förbannad.. Hon hade ju varit & testa sig ett halvr inna & frågat va de va för knöl.. Men de där äckliga sjuksköterskorna hade slarvat bort jornalen... Sparka dom asen säger jag..  De var ju as bra att cancern hade spridit sig & att skelettet hade börjat växa sig utåt i bröstet så att nästan skinnet hade spruckigt.. Hade ni aldurg slarvat på den där jornalen hade de kanske inte blivit så livshotande som de nästan blev...
Den där sagen du opererades första gången glömmer jag aldrig.. När jag såg dig där i sjuksängen svag & helt borta slutade mina tårar aldirg rinna.. Shit du som var familjens solstråle & maskott & som alltid fanns där låg nu där i sängen helt liten & svag.. Jag mådde dåligt & kände nästa spykänsla när jag såg alla slangar som gick in i magen på dig..
Kunde inte äta på flera dager efter det besöket..
Till slut kom du hem & jag var lyckligare än någonsin... Den lyckan varade bara 8 månader.. Sen fick du det nya beskedet att det spridit sig till det andra bröstet... Nej nej neej inte en gång till.. Jag visst vad jag skulle få uppleva.. den här gången var min kropp berädd.. Trodde jag ialf.. Men lika berörd vart jag dengången vi i familjen besökte dig på sjukan.. Jag hatar en där atmosfären.. hatar allt som har med sjukhus & göra...

Idag är du frisk.. eller ja de som läkarna säger "det som inte går & se finns inte"..
Är så glad för att du kämpade så mkt... Har tänkt på alla saker vi gjort tillsammans efter dessa två år.. Tänk om du gått bort.. Då hade vi aldirg haft det så rlogt som vi hade hela familjen i Malasya när du fyllde 50.. & din 50 års fest på hugo skulle aldrig blivit av...
Jag skulle aldrig mer fått höra "min prinsessa" eller skulle aldrig fått de där smsen från dig som det stått "säg till när du kommer hem för om nåt händer dig minprinsessa vet jag inte vad jag skulle göra, älskar dig"..
Du är verkligen den bästa mamma man kan ha.. Är så glad för din skull & jag ser hur lycklig du blir av att berätta att du kommit två & etta på dressyrtävlingarna med Ikor...
Du är verkligen min idol & när livet känns tungt tänkter jag alltid på hur stark du var.. & vem vill inte ta efter det?
Många tjatar & tycker synd om sig själva & går & sjukskriver sig för att de har ont i ryggen eller för något annat skit.. Du klagade ALDRIG eller tyckte ALDRIG synd om dig själv.. Du är världens superwomen...
Helt sjuk att du fortfarande går upp varje morgon kl 7, 5 gånger i veckan & åker & simmar 2000m.. Det har du nu gjort i 30 år... blir trött av attens skriva om det haha...
Du betyder hur som helst allt för mig mami.....& du är min STORA idol... Jag bryr mig inte, eller någon annan i våran familj, att du inte har några bröst kvar för det är skönheten innifrån som säknas & det har du gott om.. Om den skönheten skulle säknas i pengar skulle det bli flera miljarder 1000000 gånger om..
My Mamy Is The Best Mami In The World...
                                                                          image73
                                                                           Vad söt du är mami =) Älskar dig


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0